logo

Актуелности

Извештај о раду Штаба за ванредне ситуације на територији градске општине Младеновац(извештајни период 16.3.2020. – 30.3.2020.)

alt

Одлуком о проглашењу ванредног стања ("Сл. гласник РС" бр. 29/20), проглашено је ванредно стање на територији Републике Србије због појаве епидемије корона вирусом Covid 19. У складу са овом одлуком, Влада РС донела је Уредбу о мерама за време ванредног стања ("Сл. гласник РС" бр. 31/20 од 16.3.2020.).

Градски Штаб за ванредне ситуације, 15.3.2020. године донeo je Наредбу о организацији свих секретаријата за време трајања ванредног стања, с чим у вези Штаб за ванредне ситуације на територији градске општине Младеновац дана 16.3.2020. године доноси Наредбу бр. III-09-820-1-32/1/2020 којом се обавезују сва правна лица, јавне службе, јавна предузећа и установе на територији градске општине Младеновац да у свему поступају по Наредби градског штаба за ванредне ситуације у вези спречавања, сузбијања и гашења епидемије COVID-19, са таксативно набројаним обавезама које одмах ступају на снагу. На истој седници Штаб је донео Одлуку о именовању повереника и заменика повереника цивилне заштите за подручје градске општине Младеновац, бр. III-09-820-1-32/1-1/2020. На истој седници донета је Одлука о формирању Кол центра градске општине Младеновац.

Кол центар градске општине Младеновац почео је са радом 17.3.2020. године. За потребе рада овог центра отворено је укупно 10 телефонских линија и за рад у истом су ангажовани волонтери и део запослених. Метод рада Кол центра је базиран на примању позива грађана. Истовремено, са додатних пет линија позивани су пензионери старији од 65 година које смо на тај начин упознавали о предузетим мерама, бројевима телефона Кол центра путем којег могу затражити помоћ и начину на који могу добити помоћ од општине Младеновац.
Радно време Кол центра је од 8,00 до 17,00 часова сваког дана. (Напомена: у каснијим данима, увођењем полицијског часа од 17,00 часова, установљено је радно време Кол центра од 8,00 до 16,00 часова).

С почетком рада Кол центар формиран је и Волонтерски сервис и то за:
- Доставу пакета хране и дезинфекционих средстава са 20 тимова по 2 волонтера
- За услуге доставе лекова и куповине животних намирница које су потребне становницима Младеновца 8 тимова по 2 волонтера, по потреби и више.
- За потребе информисања грађана одштампано је и подељено 25000 флајера са најважнијим информацијама.

По Наредби Градског Штаба бр. 82-2146/2020 од 17.3.2020. године, Штаб за ванредне ситуације на територији ГО Младеновац је истога дана Наредбом број бр. III-09-820-1-32/2/2020 обавезао руководство Спортско рекреационог центра "Љубомир Ивановић Геџа" да објекат ове установе у ул. Вука Караџића бр. 73 у Младеновцу, стави на располагање Штабу за ванредне ситуације градске општине Младеновац ради претварања истог у Дистрибутивни центар (По наредби је установа одмах поступила).
У Дистрибутивном центру врши се пријем робе и припрема пакета које тимови волонтера даље дистрибуирају до грађана Младеновца. У овом центру за наведене потребе ангажовано је 20 волонтера. Простор младеновачког Спортског центра, одакле се дистрибуирају пакети, претходно је дезинфикован и испоштоване су све хигијенске процедуре током паковања.
Такође, прописане су обавезне мере предострожности током епидемије корона вируса у Дистрибутивном центру у Младеновцу:

1. Контрола улазака и излазака из центра
-Улазак искључиво уз одобрење
-Обавезна евиденција са временом уласка и изласка
- Забрана непотребног задржавања беспосленим лицима
- Задужити лице за спровођење и контролу наређених мера
- Контролисати све могуће улазе и излазе. Користити само главни улаз, а резервне само за случај нужде
2. Обавезна дезинфекциона баријера на улазу (свим предвиђеним), постављена тако да се мора користити.
- Задужити одговорно лице за контролу нивоа дезинфицијенса у баријери.
- Обавезно истакнути евиденцију времена у ком се дезинфицијенс долива са потписом одговорног лица
3. Обавезна дезинфекција возила
- Обавезна евиденција возила са регистарском ознаком, врстом возила и подацима о возачу
- Уколико возач улази у простор центра, за њега важе све прописане мере као и за остале посетиоце
- Уколико се користи истоварно возило, карета или слично, обавезна дезинфекција при сваком уласку
- Задужити одговорно лице и водити евиденцију дезинфекција

4. Радити обавезну дезинфекцију простора минимум два пута дневно, са обавезном дезинфекцијом на крају радног времена. Задужити одговорно лице и водити евиденцију.

5. Обавезно користити заштитну опрему и не дозволити улазак и присуство у објекту без ње. МАСКА, РУКАВИЦЕ И НАЗУВИЦЕ СУ ОБАВЕЗНЕ. За раднике на критичним местима обезбедити одела.

6. Обавезна контрола здравственог стања радника и посетилаца са вођењем евиденције приликом уласка. Задужити одговорно лице.

Једно лице може бити задужено за више контрола и евиденција као и за спровођење оптималног броја активности.

Наредбом број III-09-820-1-32/3/2020 обавезана је ПО Ласта Младеновац да Штабу за ванредне ситуације градске општине Младеновац достави тачне термине у којима, на дневном нивоу, врши дезинфекцију возила градског превоза и унутрашњост зграде аутобуске станице (по наредби је предузеће одмах поступило).

Градско Веће града Београда на седници одржаној 17.3.2020. године доноси Закључке бр. 404-191/20-ГБ којим се налаже обустава свих започетих поступака јавних набавки директним и индиректним корисницима буџетских средстава, са упутством. Ови закључци су без одлагања прослеђени свим јавним предузећима и установама чији је оснивач ГО Младеновац.

Дана 18.3.2020. године Штаб за ванредне ситуације ГО Младеновац:
-Инструкцијом бр. III-09-820-1-32/4/2020 налаже Центру за социјални рад Одељење у Младеновцу да без одлагања Штабу за ванредне ситуације градске општине Младеновац достави податке о угроженим категоријама становништва (лица старија од 65 година која немају помоћ породице), са њиховим адресама и бројевима телефона, како би се исти преко волонтера и редовних служби организовано снабдевали намирницама и лековима. Центар је без одлагања доставио списак Штабу са именима 99 лица која представљасју старачка домаћинства из ове категорије;

- Наредбом бр. III-09-820-1-32/5/2020 обавезују се Управа градске општине Младеновац, јавне службе, јавна предузећа и установе на територији градске општине Младеновац да Штабу за ванредне ситуације без одлагања доставе списак запослених:

1.старијих од 60 година и лица са тежим хроничним болестима која ће за време трајања ванредне ситуације на територији Републике Србије радити од куће и
2.списак свих запослених који имају до 45 година старости (који не спадају у категорију лица која имају неку од хроничних болести).
Лица старости до 45 година, уколико се укаже потреба за време трајања ванредне ситуације, биће ангажована за потребе градске општине Младеновац у спровођењу мера које буде прописивао Штаб за ванредне ситуације градске општине Младеновац.

Истог дана, на препоруку Стручно оперативног тима за одбрану од епидемија, епизоотија и биљних болести, Штаб је донео Мере за превенирање ширења вируса Covid 19, br. III-09-820-1-32/7/2020, који је достављен Управи, јавним предузећима и установама и истакнут на Дистрибутивном центру.

Наредбом бр. III-09-820-1-32/8/2020 обавезани су Управа градске општине Младеновац à ¢€“ Служба за буџет и финансијске послове и група за јавне набавке Одељења за инвестиције и инфраструктуру, да у оквиру својих надлежности покрену и закључе посао ангажовања лиценциране фирме која ће вршити дезинфекцију јавних површина на територији градске општине Младеновац, за коју је Решењем утврђено да испуњава прописане услове у погледу просторија, кадрова, опреме, заштитних средстава, врсте и количине препарата и других потребних средстава за спровођење дезинфекције, дезинсекције и дератизације и то за најекспонираније јавне површине:
- Прилази и околина Дома здравља, Болнице за хроничне болести, Хитна служба и лабораторија
- Прилази и околина јавних установа (полиција, услужни центар, плато испред општине, пошта, банке, велики тржни центри, плто трга, пијацета, клупе у парку и на јавним површинама, )
- Дечије играонице на отвореном,
- Улази, рукохвати и степеништа зграда (укупно 300 улаза)
- Аутобуска стајалишта (укупно 200)

За потребе Полицијске станице Младеновац, Дома здравља Младеновац, Специјалне болнице за интерне болести, Основног јавног тужилаштва у Младеновцу, Управе ГО Младеновац као и Дистрибутивног центра Штаба за ванредне ситуације ГО Младеновац, Штаб за ванредне ситуације извршио је набавку:
- концентрованог дезинфекционог средства 10x10 литара (10000 литара раствора)
- дезинфекционо средство Екоцид 200 комада
- заштитне маске 3000 комада
- заштитне рукавице 2500 комада
- заштитна одела 50 комада
- дезинфекционих баријера димензија 2x1 метар за улазе у све наведене установе

Дезинфекција јавних површина и улаза стамбених зграда почела је 19. марта 2020. године и завршена је 24.3.2020. године.
Такође, вршена је и дезинфекција улица, тротоара и других јавних површина (дезинфекцију је хлорним препаратима вршило ЈКП Ãƒƒ ¢€žМладеновацà ¢€œ и дезинфиковано је укупно 385209 метара квадратних. Потрошено је 200 литара хлора кроз 25 цистерни од 25 тона.
Наредбом број III-09-820-1-34/2/2020 обавезана су јавна предузећа, установе, Управа да спроводе све донете мере превенције у циљу спречавања ширења вируса Covid 19, са детаљним упутством.

19.3.2020. године, Штаб је Одлуком бр. III-09-820-1-33/1/2020 образовао Оперативно технички тим Штаба за ванредне ситуације градске општине Младеновац са задатком спровођења одлука Штаба за ванредне ситуације градске општине Младеновац и на дневном нивоу праћења и реализовања одлука надлежних органа Републике Србије у вези обавезних поступања у циљу спречавања ширења вируса Covid 19. Састав оперативно техничког тима је:
- Ђорђе Бурдељ, начелник МУП РС ПС Младеновац,
- др. Душица Миловановић, директор ДЗМ Младеновац,
- др. Весна Ђукић, директор Специјалне болнице за интерне болести у Младеновцу,
- Мирјана Симовић, начелник Управе ГО Младеновац,
- Снежана Адамовић, шеф тима волонтера,
- Стефан Ивановић, шеф тима логистике,
- Дарко Ћебић, шеф Дистрибутивног центра и
- Снежана Симић, оперативно технички послови

Оперативни тим, између осталог, врши и проверу поступања по наредбама републичког и градског Штаба за ванредне ситуације, и то да ли су лицима 60+, хроничним болесницима и запосленима који имају децу до 12 година старости, самохраним родитељима или родитељима чији брачни друг има радну обавезу, достављена решења послодаваца да рад обављају од куће и у том смислу пружа им логистику и потребну правну помоћ.
Одлуком Штаба бр. III-09-820-1-34/1/2020, а у складу са Наредбом Штаба за ванредне ситуације градске општине Младеновац, бр. III-09-820-1-32/1/2020 од 16. марта 2020. године, донета је одлука о набавци потребних ресурса за време трајања ванредног стања на територији Републике Србије проглашеног Одлуком о проглашењу ванредног стања (à ¢€žСл. гласник РСà ¢€œ, број 29/20) и то:
- за набавку робе
- за набавку горива (бензин, дизел) за потребе дистрибуције пакета за помоћ најугроженијем становништву
- за набавку услуга.
Поштујући установљену забрану кретања, Штаб редовно обавештава МУП РС ПС Младеновац, о лицима која ће изводити и пратити вршење дезинфекције јавних површина, улица и објеката у Младеновцу за време трајања забране кретања.

20.3.2020. године, Штаб Наредбом бр. III-09-820-1-33/3/2020 обавезује поверенике и заменике повереника Цивилне заштите на територији градске општине Младеновац да у најкраћем року доставе податке за лица са територије своје месне заједнице, којима је потребна помоћ у основним животним намирницама (по овој наредби се континуирано поступа).

21.3.2020. године, Наредбом Штаба бр. III-09-820-1-35/1/2020, утврђена је обавеза ПО "Ласта" Младеновац да на дан 22.3.2020. године организује аутобуски превоз на линији Младеновац - Београд за здравствене раднике који су запослени у Београду, а имају пребивалиште у Младеновцу. Након овог термина, превоз се обавља свакодневно по одлуци Штаба за ванредне ситуације града Београда. Утврђено је 11 полазака (5:30, 5:40, 5:50 ) до здравствених установа у Београду, са повратком из Београда у 20:00. Приликом превоза поштују се су све мере превенције и заштите (заштитне маске, рукавице и прописана раздаљина између путника)
22.3.2020. године, Полицијски службеници ПС Младеновац и волонтери Волонтерског сервиса ГО Младеновац, у периоду од 04:00 до 07:00 часова поделили су заштитне маске и рукавице најстаријим суграђанима, који су обављали куповину намирница.

23.3.2020. године, Наредбом бр. III-09-820-1-36/1/2020, обавезано је руководство ЈКП Ãƒƒ ¢€žПијаце Младеновацà ¢€œ, да рад Зелене пијаце у Младеновцу, без одлагања организује према распореду: четвртак, петак и субота у периоду од 8,00 до 15,00 часова (по Наредби Градског Штаба за ВС, бр. 82-2314 од 22.3.2020.). Такође ово јавно предузеће и ЈКП Ãƒƒ ¢€žМладеновацà ¢€œ су обавезани да без одлагања Штабу доставе пресек стања материјалних средстава à ¢€“ возила и људских ресурса који тренутно нису радно ангажовани како би исти потенцијално били стављени на располагање Штабу за ванредне ситуације. Ова наредба издата је и спроведена на захтев МУП РС Сектора за ванредне ситуације бр. 09.7. од 23.3.2020. године.
24.3.2020. године у складу са Наредбом Штаба бр. III-09-820-1-33/3/2020 почела је дистрибуција пакета основних животних намирница и хигијенских производа по захтеву повереника и заменика повереника цивилне заштите.


25.3.2020. године, Штаб је донео Одлуку бр. III-09-820-1-37/1/2020, да се Дому здравља Младеновац омогући набавка 10 комада УВ стерилизационих лампи за дезинфекцију ваздуха и површина у затвореним просторима (плафонско-зидних) типа UVSSL 0130U01.


26.3.2020 године, у вези са препоруком начелника градске Управе града Београда установљена је обавеза Управе ГО Младеновац да рад са странкама организује електронским путем. Управа ГО Младеновац поступила је по препоруци.

У извештајном периоду без одлагања је поступано по наредбама, препорукама, захтевима и обавештењима министарстава, Градског Штаба за ванрдне ситуације, Привредне Коморе, Сектора за ванредне ситуације.


27.3.2020. године почела је дистрибуција пакета основних животних намирница намењених пензионерима чије пензије су мање од 30.000 динара и корисницима социјалне помоћи који су старији од 65 година, а по тачно утврђеној евиденцији Центра за социјални рад града Београда.

28.3.2020. године врши се дистрибуција пакета основних животних намирница на територији месних заједница Влашка, Влашко поље, Амерић, Мала Врбица, Сенаја, Шепшин и Дубона.

Штаб за ванредне ситуације ГО Младеновац одобрио је Црвеном крсту Србије à ¢€“ Црвени крст Младеновац, да на дан 8. априла 2020. године спроведе акцију добровољног давања крви у Фоајеу Центра за културу и туризам Младеновца, у временском периоду од 9:00 до 14:00 часова.

29.3.2020. године врши се дистрибуција пакета основних животних намирница на територији месних заједница Велика Крсна и Ковачевац.

30.3.2020. године врши се дистрибуција пакета основних животних намирница на територији месних заједница Селтерс, Марковац, Рајковац, Јагњило, Рабровац, Пружатовац и Велика Иванча.

По захтеву СБИБ, Штаб за ванредне ситуације градске општине Младеновац донео је одлуку да се обезбеди свакодневни превоз медицинских радника у привремену болницу на Београдском сајму. Такође, обезбеђен је превоз за запослене у СБИБ, који живе на територији ГО Младеновац, а који су до одлуке о укидању јавног превоза користили услуге јавног превоза.

ЗАКЉУЧАК

Кол центар примио је укупно 6735 позива грађана; грађанима је подељено укупно 3400 пакета према критеријумима: старост преко 65 година, пензионери социјално угрожена лица, самохрани родитељи, лица без примања и сл. грађанима који су помоћ затражили путем Кол центра или преко повереника цивилне заштите. Дељење пакета почело је 17.3.2020. године, а услуге волонтера (доношења пакета хране по поруџбини и испоруке лекова) наши суграђани користли су више од 1000 пута.

Основно јавно тужилаштво због непоштовања одредаба у вези здравствених прописа за време епидемије из члана 248 КЗ, покренуло је поступке против 8 лица са територије ГО Младеновац, од којих је део завршен споразумом.

Начелник ПС Младеновац је у извештајном периоду поднео 8 кривичних пријава и 9 прекршајних пријава. У истом периоду забележено је смањење броја кривичних дела.

Ватрогасно спасилачка јединица у наведеном периоду имала је 6 интервенција од којих 2 пожара на стамбеним објектима, 1 пожар на пољопривредном објекту, 1 пожар на отвореном простору и два пожара у садејству са другим општинама. Није било повређених.

Центар за социјални рад à ¢€“ одељење у Младеновцу организовао је достављање оброка из народне кухиње лицима старијим од 65 година и лицима која нису у могућности да преузимају оброке, нити имају треће лице које би им доставило оброке.

Према извештају Дома здравља Младеновац, ова установа бележи доласке пацијената само у хитним случајевима; рецепти се преписују позивом на број телефона 8241-591, и електронски се прослеђују апотекама, а пацијентима који се изјасне да у свом окружењу немају никог млађег волонтери ГО Младеновац лекове носе на кућну адресу; лица са температуром примају се у амбуланти за фебрилна стања; Хитна служба покрива рад у ноћним сатима, и у том периоду се бележи благи раст излазака на терен.

У току овог периода Штаб је учврстио систем функционисања и испунио све задатке градског и републичког Штаба у циљу превенције и смањења ширења вируса Covid 19. Штаб за ванредне ситуације ГО Младеновац припремио је план за наредни период.

ШТАБ ЗА ВАНРЕДНЕ СИТУАЦИЈИЕ
НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДСКЕ ОПШТИНЕ МЛАДЕНОВАЦ
III-09-820-1-39/3/2020 од 30.3.2020.

Командант Штаба
Владан Глишић

  • Датум креирања: .
Права коришћења: Градска општина Младеновац. ©2005-2023.
Контакт: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. 
Инфо центар ГО Младеновац: 011/7857-846
Техничка подршка: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.